Jarní a letní měsíce vybízejí k cestování a motivují ke studiu cizích jazyků. Jazykové vzdělávání je možné kombinovat s pobytem u moře, poznáváním památek nebo třeba hraním golfu a navíc je možné vzít si s sebou i rodinu a spojit tak užitečné s příjemným, což manažeři a obzvlášť jejich partnerky a děti velmi oceňují.
Učit se cizí jazyk nebo se v něm zdokonalit jde i jinak, než sezením ve školních lavicích v místě, kde bydlíte. Kupříkladu jazyková škola Channel Crossings nabízí manažerům jazykové pobyty v nejrůznějších destinacích od Evropy a Ameriky přes Austrálii až po Afriku. Studium jazyka je spojeno s příjemnými volnočasovými aktivitami, takže třeba španělštinu si mohou zdokonalovat mimo jiné při kurzech vaření nebo na hodinách flamenca.
ATRAKTIVNÍ DESTINACE
Vzhledem k tomu, že manažeři jsou často velmi časově vytížení, vyjíždějí obvykle na zahraniční jazykové pobyty v délce jeden až dva týdny. Z důvodu dopravní dostupnosti a času stráveném na cestě nejčastěji volí Velkou Británii. Pokud mají více času, často vycestují do USA, kde na samotný jazykový kurz obvykle navazuje několik dní cestování, např. po přírodních parcích nebo třeba výlety do New Yorku, San Francisca apod.
Velmi populární jsou také profesně zaměřené kurzy spojené s tréninkem golfu. Milovníci mořských vln a přímořské atmosféry zase upřednostňují Maltu, Malorku nebo Austrálii, kde lze výuku jazyka spojit se surfováním nebo potápěním,“ říká Vítězslav Bican, výkonný ředitel jazykové školy Channel Crossings. „Celou dobu se manažer zdokonaluje ve vybraném jazyce, rozšiřuje si slovní zásobu, poznává místní kulturu, učí se místnímu business protokolu a má možnost networkingu a sdílení zkušeností s ostatními studenty z celého světa na podobných pozicích.“
ODBORNÉ SPECIALIZACE
Nejčastějším klientem v manažerských kurzech jsou vedoucí pracovníci, kteří se zaměřují na všeobecnou angličtinu nebo oblast obchodu. Někdy také navštěvují specializované lekce se zaměřením např. na oblast práva, IT, HR, medicíny, letecké angličtiny nebo třeba psychologie.
STUDIJNÍ CENTRA PRO MANAŽERY
Manažerská studijní centra, kterým se říká Platinum centra nebo Business/Professionals centra, jsou oddělena od standardních prostor jazykových škol tak, aby klientům poskytovala nejen klid na studium, kvalitní zázemí a vybavení, ale i garantovala menší počet účastníků a tím pádem i osobní přístup učitelů a dalších zaměstnanců školy. Centra jsou pohodlně vybavena, v učebnách pro max. 5 účastníků se běžně používají nejnovější technologie, např. interaktivní tabule. Nelze opomenout také vyšší věkový průměr studentů.
Oblíbené jsou i individuální lekce, které mohou výuku v miniskupině vhodně doplnit. Tato varianta patří mezi nejoblíbenější studijní volbu manažerů pro svou intenzitu a efektivitu. Nejvhodnější variantou studia je kombinace 20 lekcí v miniskupině a 5 až 10 lekcí individuálně. V individuálních lekcích se klient zaměřuje na vlastní nedostatky, např. na doplnění určité oblasti slovní zásoby, na gramatiku, mluvený projev nebo třeba piluje umění prezentovat či argumentovat.
MANAŽEŘI S RODINOU
Výhodou pobytů je, že je může zájemce absolvovat i se svou rodinou, která se na atraktivním místě rozhodně nenudí. V době, kdy se rodiče zlepšují v jazyce, si mohou jejich děti najít nové kamarády ve školce nebo družině, případně se účastnit speciální výuky určené přímo pro ně. „Děti tak přirozenou cestou získávají základy cizího jazyka, což jim jde především v předškolním věku velmi snadno. A že si ze začátku děti z různých částí světa nerozumí? To přece není ve hře žádnou překážkou,“ vysvětluje s úsměvem Bican.
Tyto pobyty, které probíhají třeba v jižní Anglii, na Maltě nebo na Floridě, jsou organizovány vždy tak, aby časově naprosto hrály s programem rodičů. Tzn. pokud rodič chodí také na kurz, začínají jeho hodiny vždy o několik minut později, aby stihl dítě předat ve škole a končí dříve, aby stihl dítě vyzvednout.
„Jednoznačně nejčastějším důvodem, proč manažeři cestují na kurzy s celou svou rodinou, je možnost strávit alespoň nějaký čas společně a zároveň zapracovat na jazykovém hendikepu, se kterým se často potýkají. Z důvodu nedostatku času nemají možnost věnovat se jazykovému vzdělávání doma, a proto je jazykový kurz v zahraničí ideální příležitostí,“ přiznává personalistka významné pojišťovací společnosti.