Letošní rok bude, co se týká nákupu a předvánočního utrácení minimálně stejný jako ten loňský. Češi méně utrácejí za zbytečnosti a vyhledávají praktické dárky, případně zážitky, které blízké nejen potěší, ale zanechají také neopakovatelné vzpomínky a přinesou něco navíc. Poptávka po zážitkových dárcích a různých kurzech stále roste. Mezi nejoblíbenější patří cestování, kurzy vaření, sportovní vyžití a vzdělání.
„Již druhým rokem před Vánoci zaznamenáváme výrazný nárůst poptávky po voucherech na jazykové služby. Je zde zřetelný trend růstu zájmu o vzdělání jako variantu praktického dárku. Obdarovaní velmi oceňují jeho flexibilitu, protože záleží jen na nich, jakou službu nebo produkt si pak v rámci zvoleného kreditu zvolí,“ říká Eva Havránková z jazykové agentury Channel Crossings.
Zájem o vzdělání potvrzuje i Vítězslav Bican, prezident Asociace jazykových škol a agentur ČR. „Vzdělávací kurzy –jsou velmi oblíbeným dárkem. Jedná se o investici, která se v budoucnu může několikanásobně vrátit.“
Volba nejčastěji padá na veřejné či individuální kurzy, které jsou přizpůsobeny všem úrovním jazykových znalostí. Obdarovaný však může pomocí voucheru také uhradit třeba zahraniční studium. „V přirozeném prostředí se člověk naučí jazyk mnohem rychleji a s menšími obtížemi. Přidanou hodnotou je fakt, že student pozná novou kulturu, zvyky a často získá také nové přátele, třeba na celý život,“ doplňuje Vítězslav Bican.
Neméně atraktivní je pro zkušenější studenty využití voucheru třeba na jazykovou zkoušku, která mu může pomoci k mezinárodnímu certifikátu – a tím ke zvýšení kvalifikace a konkurenceschopnosti na pracovním trhu.